vrijdag 20 december 2013

Haken voor mama + patroon

HIER maakte ik ze al eens..

Een set handwarmers en een hoofdband

Nu maakte ik ze in paars voor mijn moeder:



Met Olga wol van de Zeeman op haaknaald 10

Ze werkt in de thuiszorg en fietst door weer en wind naar al haar clienten dus ik vond dat ze wel een goede warme set verdiend had :)


Ik heb besloten toch maar het patroon voor jullie uit te schrijven ook omdat iemand het vroeg dus bij deze :)

Handwarmers:

-Zet 14 lossen op

-Toer 1-8: 1 vaste in elke vaste (14)

-Toer 9: 1 vaste in de volgende 6 vaste en haak daarna 2 v in de volgende 2 vaste en dan 6 vaste (16)

-Toer 10: 1 vaste in de volgende 7 vaste en haak daarna 2 vaste in de volgende 3 vaste en dan 6 vaste (19)

-Toer 11: 1 vaste in de volgende 8 vaste,4 losse,4 steken overslaan en dan 7 vaste haken (19)

-Toer 12: van de 19 steken minder je er 2 (17)

-Toer 13: van de 17 steken 1 minderen (16)

-Toer 14: 16 vaste haken (16)

Afhechten en klaar is je handwarmer! Herhaal bovenstaande natuurlijk nog een keer voor de andere hand :P

LET OP:

Niet 1 hand is het zelfde dus kijk even hoe breed of smal jou hand is dan kan je het patroon heel makkelijk aanpassen ;)

Hoofdband:

Zet 8 lossen op en haak een lange lap die om je hoofd past. 

Haak de uiteinden aan elkaar vast en haak er een leuke bloem op

Bloem:

-Haak 4 losse en sluit met een halve vaste

-Haak * 2 losse,een stokje,een half stokje en een halve vaste *

-Herhaal *-* 4 keer

Veel plezier met haken!!

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!

En geniet van de aankomende feestdagen! 


** kerststukje made by oudste dochter Jordan **

Liefs Henrike

4 opmerkingen:

  1. naah wat lief van je zeg... en kijk je moeder eens wat staat het haar mooi zeg

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan, het staat je moeder goed! Ze zal het lekker warm hebben, vooral door de liefde waarmee haar dochter het voor haar gemaakt heeft :-)
    Dat kerststukje is ook erg knap gemaakt hoor, ze is een natuurtalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw moeder heeft het goed met jou als dochter. Ze is vast blij met haar warme outfit. En zo moeder zo dochter. Jouw dochter heeft jou verwend met een mooi bloemstuk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je patroontje. Ik heb van deze zelfde bollen garen vorige week een muts gemaakt en er ligt nu een halve col te wachten... Kan ik er mooi ook nog handwarmers bij maken! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews