zondag 7 juli 2013

Zpagetti mandje + patroon

Vandaag niet heel veel gedaan....ik heb vandaag echt een rustdag gehouden...

Was niet zo fit dus een beetje rustig aan gedaan vandaag en dat kan op zijn tijd geen kwaad voor mij...

 Zoals bijna iedereen heb ik wel heerlijk van het weer genoten :)

 Vanmorgen vroeg had ik zin om wat kleins te haken maar wist niet wat...

***ik dook mijn bakken met wolletjes in***

Ik vond daar nog een restje zpagetti van de tas die ik een tijdje geleden maakte...

Ik pakte een haaknaald nr. 10 en de rest van de benodigdheden...

 

en dit ontstond er;

 

Een grappig mini mandje van zpagetti :)

Wil je deze ook maken dan volgt hieronder het patroontje:

Benodigdheden:

Restje zpagetti garen

Haaknaald nr. 10

Meetlint

Schaartje

Markeerder (ik gebruik zoals je ziet een speld)

Gebruik een restje zpagetti of xxl garen om dit mandje te maken.

Haak 4 lossen.

Sluit het tot een ring door een halve vaste te haken in de eerste losse.

Haak vervolgens in de elke 4 losse 2 vasten

Meerder daarna 1 toer

(1 vaste en in de volgende vaste 2 vasten)

Haak vervolgens in iedere vaste een vaste totdat je mandje een cm of 8 is.

Haak daarna de handvaten;

Haak 6 lossen,sla 3 steken over en haak vervolgens verder met vasten totdat je aan de andere kant bent recht tegenover het handvat aan de ene kant

Haak weer 6 lossen sla 3 steken over en maak de toer af met vasten

Haak daarna weer een toer vasten ook om de handvaten heen

Hecht je werk af en klaar is je kleine mandje :)

Ik heb er leuke nagellakjes in neonkleurtjes in gedaan :D


Ik vind het wel leuk staan!

Nu ga ik mijn haaknaaldjes er maar weer eens bijpakken om de fotolijstjes van Ilona eens te gaan uitproberen. 

Ze lijken me onwijs leuk staan op de kamer van de meisjes!

Ben je benieuwd naar het resultaat? Houd dan mijn blog in de gaten ;)

Fijne avond!

Liefs Henrike

4 opmerkingen:

  1. Leuk je mandjes, de fotolijstjes zijn echt heel leuk en makkelijk om te maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja de fotolijstjes zijn idd heel leuk en makkelijk om te maken. Ik heb er al 1 af in oranje en morgen ga ik ze lekker verder haken in leuke felle kleurtjes die ik heb uitgezocht :D

      Verwijderen
  2. Wat leuk en eigenlijk simpel om te doen super!!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews