zondag 9 juni 2013

Lieve armbandjes + patroon

Vandaag haakte ik lieve armbandjes voor mijn lieve meisjes :)



 In nog geen uurtje gepiept! Ik haakte ze met Catania en haaknaald nr. 3


 

Wat leuke knoopjes erop en voila!!

 

Wil je ze ook maken? Hieronder het makkelijke patroontje. Je kan er natuurlijk alle kanten mee op. Kralen,knoopjes en andere versiersels maken jouw armband uniek! Mijn dametjes waren laatst met mij in de plaatselijke wolwinkel hier en kozen hun knoopjes zorgvuldig uit! Alleen paste er 1 niet mooi bij de kleur katoen die ze hadden uitgekozen dus er zit ook een knoopje van de Hema bij. Die paste beter..

Benodigdheden:
Catania katoen
Haaknaald nr.3
Knoopjes
Naald om de knoopjes mee aan te zetten
Neem katoen in de kleur naar keuze en haak 7 lossen + een keerlosse en haak vervolgens 7 stokjes in de 7 lossen totdat je armband lang genoeg is (polsomtrek) 

De laatste toer haak je 3 stokjes en sla vervolgens een steek over (knoopsgat) en haak vervolgens nog 3 stokjes.
Naai er als laatste met het zelfde garen waarmee je gehaakt hebt de knoopjes erop en laat je fantasie de vrije loop! Want je kunt ze natuurlijk ook versieren met bv kralen,applicaties of je haakt er leuke bloemetjes op. Ik heb ze dit keer simpel gehouden want had niet veel tijd en de meiden wilde ze vandaag al om :)

En ze vinden ze beide prachtig!!

Nou dan is mijn dag al weer helemaal goed!

Fijne zondag!

Liefs Henrike

3 opmerkingen:

  1. Leuk geworden!! Ga ik ook maar eens voor mijn dochtertjes maken.

    Fijne zondag!

    Groetjes Berber

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!! Moet je zeker doen! Ze zijn zo leuk en makkelijk om te haken :)

      Ik zag alleen dat ik het knoopje op de armband van de jongste ( de roze) iets te ver had geplaatst waardoor hij iets te ruim zat. Heb hem even verzet en nu zit hij goed :)

      Ik zie het wel verschijnen op je blog als je de armbandjes hebt gemaakt ;)

      Groetjes Henrike

      Verwijderen
  2. Wat onzettend schattig, daar zullen je meiden wel superrr
    blij mee zijn denk ik ;-)

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews